Τι σημαίνει SEO
Το SEO είναι αρκτικόλεξο για το Search Engine Optimization και σημαίνει τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου για τις μηχανές αναζήτησης. Είναι η διαδικασία που ακολουθείται προκειμένου η ιστοσελίδα σου να κατατάσσεται όσο το δυνατόν πιο ψηλά, όταν οι χρήστες του διαδικτύου αναζητήσουν μία συγκεκριμένη λέξη ή φράση «κλειδί» σε κάποια μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google). Η βελτιστοποίηση αυτή αποσκοπεί στην ποιοτικότερη λειτουργία της και στην άμεση και στοχευμένη ανταπόκριση στις αναζητήσεις των χρηστών. Πρόκειται δηλαδή για τη διαδικασία της ποσοτικής και ποιοτικής αύξησης της επισκεψιμότητας προς την ιστοσελίδα σου, μέσα από «οργανικά» αποτελέσματα αναζήτησης.
Πρακτικές SEO
On-Page SEO
Όλες οι εργασίες που γίνονται «μέσα» στην ιστοσελίδα σου ώστε η Google να μπορεί να «βρίσκει», να καταλαβαίνει και να εμφανίζει τη σελίδα σου εύκολα και γρήγορα. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται κυρίως τεχνικές που εστιάζουν στη βελτιστοποίηση του site από άποψη δομής (αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας) και περιεχομένου δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση τόσο στην ταχύτητα φόρτωσης όσο και στο user experience και φυσικά στο mobile friendliness.
- Ενδιαφέροντα κείμενα (Copywriting)
- Τίτλοι σελίδας (Page titles/headings)
- Λέξεις-κλειδιά (keywords)
- Βελτιστοποίηση εικόνων και Alt-Text
- Meta-περιγραφές (Meta descriptions)
- Εσωτερικές συνδέσεις (Internal links)
Off-Page SEO
Όλες οι ενέργειες που γίνονται εκτός της ιστοσελίδας σου με στόχο όμως (και πάλι) τη βέλτιστη κατάταξή της στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Περιλαμβάνει πρακτικές που στοχεύουν στην απόκτηση συνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες προς την ιστοσελίδα σου (backlinks). Όσα περισσότερα backlinks υπάρχουν, τόσο πιο σημαντικό και αξιόπιστο θεωρείται το site από τις μηχανές αναζήτησης. Δεν αρκεί, όμως, μόνο ο αριθμός των backlinks – σημασία έχει να προέρχονται και από ιστοσελίδες που θεωρούνται αξιόλογες.
- SEO Blog Guest blogging (π.χ. εφημερίδες)
- Social Media Marketing
- Καταχώρηση σε Directories
Ποια είναι τα οφέλη του SEO;
Οι πληρωμένες διαφημίσεις και τα social media αποτελούν πράγματι μία σημαντική πηγή επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα σου. Ωστόσο, το κόστος τους είναι αρκετά υψηλό, ενώ δεν εγγυώνται απαραίτητα ποιοτική κίνηση, δηλαδή επισκέπτες που επιθυμείς. Αντιθέτως, τα οργανικά αποτελέσματα είναι δωρεάν, με την έννοια ότι εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης χωρίς να καταβληθεί κάποιο χρηματικό ποσό. Σε σύγκριση με τα πληρωμένα αποτελέσματα, τα οργανικά προσελκύουν όχι μόνο περισσότερους χρήστες, αλλά κυρίως επισκέπτες που ενδιαφέρονται πραγματικά για την ιστοσελίδα σου, αφού έχουν καταφέρει να την βρουν πληκτρολογώντας λέξεις-κλειδιά που έχουν άμεση σχέση με την υπηρεσία που προσφέρεις. Με το 95% των χρηστών να μην προχωρά ποτέ στη δεύτερη σελίδα της Google, είναι σημαντικό να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σου στις πρώτες θέσεις, και μάλιστα όσο πιο ψηλά βρίσκεται, και περισσότεροι θα τη δουν και είναι πολύ πιο πιθανό να λάβει το πολυπόθητο click.
Τελικά αξίζει;
Καταλαβαίνεις εύκολα ότι το SEO είναι απαραίτητο για να φέρεις μεγαλύτερη, ποιοτικότερη και δωρεάν κίνηση στην ιστοσελίδα σου. Γιατί δεν αρκεί να διατηρείς μία ιστοσελίδα, πρέπει να εμφανίζεται και στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων, αν φυσικά θέλεις να επιτελεί το σκοπό της. Για να το πετύχεις χρειάζεται να ακολουθήσεις ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο, έτσι ώστε να χτίσεις σωστά το SEO της ιστοσελίδας σου και να έχεις πραγματικό όφελος.