Digital Marketing

Σήμερα ο αριθμός των ανθρώπων που αγοράζει online αυξάνεται συνεχώς. Επιχειρήσεις και καταναλωτές, είναι πλέον μέρος της σύγχρονης εποχής, της ψηφιακής εποχής. Σκέψου μονάχα, πόσο διαφορετικός ήταν ο τρόπος που επέλεγες αγαθά και υπηρεσίες πριν κάποια χρόνια. Πλέον, ο καθένας μπορεί να μπει από τη συσκευή του στο διαδίκτυο, να συγκρίνει διαφορετικές εταιρείες και να επιλέξει. Αυτό, λοιπόν, δημιουργεί νέες ανάγκες για τον κάθε επαγγελματία, αλλά και νέες προσκλήσεις όσον αφορά την εύρεση πελατών και τη διαφοροποίησή του από τον ανταγωνισμό. Με άλλα λόγια, δεν αρκεί πια να έχεις μία ιστοσελίδα ή μία κάρτα με ένα ωραίο λογότυπο.

Στρατηγικό πλάνο ή πάμε κι όπου βγει;

  • Γνωρίζεις σωστά το κοινό σου ή δυσκολεύεσαι να βρεις νέους πελάτες;
  • Σε γνωρίζει σωστά το κοινό σου ή μήπως δεν έχεις την αναγνωρισιμότητα που σου αξίζει;
  • Παίρνεις τις απαραίτητες πληροφορίες από την ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βελτιώσεις την εικόνα τους ή πηγαίνεις στα «τυφλά», σπαταλώντας πόρους σε πρακτικές που δεν λειτουργούν;
  • Εκμεταλλεύεσαι εγκαίρως τις νέες ευκαιρίες ή περιμένεις να ειδοποιήσει ο μελλοντικός σου πελάτης ότι «έπεσε» η ιστοσελίδα σου;
  • Βελτιστοποιείς τις διαδικασίες στον επαγγελματικό σου χώρο ή χάνεις πολύτιμο χρόνο καθώς δεν εφαρμόζεις αυτοματισμούς και δεν έχεις καθαρή εικόνα για το τι λειτουργεί;

Εδώ έρχεται η ανάγκη για μια σωστά σχεδιασμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ.

Τι είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing);

Το Digital Marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ) είναι το μάρκετινγκ που γίνεται μέσω διαδικτύου. Δηλαδή η οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός ελεύθερου επαγγελματία να δημιουργήσει μια ισχυρή online παρουσία, να ενισχύσει το brand name του και να αυξήσει τις πωλήσεις ή τα κέρδη του χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα ψηφιακά κανάλια, όπως ιστοσελίδα, μηχανές αναζήτησης, social media, email, διαφημίσεις.

Το Digital Marketing είναι επέκταση του offline –παραδοσιακού– marketing που εφαρμόζει είτε συνειδητά, δηλαδή λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά στοιχεία, ποσοτικά δεδομένα, δείκτες απόδοσης και βάζοντας υλοποιήσιμους στόχους, είτε όχι, δηλαδή απλά λαμβάνοντας αποφάσεις με βάση παγιωμένες αντιλήψεις (π.χ. έχω επαγγελματική κάρτα/ιστοσελίδα γιατί έτσι γινόταν πάντα ή γιατί έχουν και οι άλλοι).

Τι μπορείς να κάνεις (και με ποια σειρά):

Μια digital marketing στρατηγική είναι αναγκαία γιατί θα σου επιτρέψει να αναπτυχθείς αποτελεσματικότερα και με λιγότερα ρίσκα. 

Αρχικά

  1. Μελέτη ανταγωνισμού
    • Αναγνώριση θέσης στον ανταγωνισμό (διαφοροποίηση, σημεία υπεροχής)
    • Έρευνα του ιδανικού κοινού και των αναγκών του
    • Εκτενή συζήτηση των δικών σου αναγκών και καταγραφή στόχων
  2. (re)Branding
    • Μελέτη και ανασχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας (λογοτυπο, τυπογραφία, χρωματική παλέτα)
    • Εφαρμογή της νέας εταιρικής ταυτότητας στα έντυπα (κάρτα, πινακίδες, τρίπτυχα, stationery)
  3. Επαγγελματική κατασκευή ιστοσελίδας με βάση το (re)branding
  4. Σωστή επιλογή social media καναλιών και διαχείριση
  5. Δημιουργία blog και άλλες ενέργειες SEO
  6. Επαγγελματική διαχείριση του Google My Business
    • Σωστή καταχώρηση πληροφοριών (ωράριο, υπηρεσίες, ιστοσελίδα, κλπ)
    • Ανανέωση φωτογραφιών
    • Απαντήσεις στα σχόλια
    • Καμπάνια για αύξηση των αξιολογήσεων

Αργότερα

  1. Video Marketing
  2. PR Marketing
  3. Email Marketing
  4. Mobile Marketing (Viber, SMS, WhatsApp)
  5. PPC (PayPerClick) – Online Advertising
  6. Google Ads + Facebook Ads

Φυσικά, κάθε στρατηγική, πρέπει να είναι δυναμική. Να την αναθεωρείς και να την αναπροσαρμόζεις ανάλογα με τις συνθήκες. Να κρατάς και να αναλύεις τα δεδομένα και τα στατιστικά από την ιστοσελίδα και τα κανάλια σου (social media, gmb) και να ανανεώνεις το περιεχόμενο ή ό,τι κρίνεις απαραίτητο με βάση την επισκόπησή τους.

Τελικά αξίζει;

Να θυμάσαι ότι δεν υπάρχουν ενέργειες Digital Marketing που δεν φέρνουν αποτελέσματα. Είτε γίνονται σπασμωδικά και χωρίς οργάνωση (σχεδόν όλοι έχουν μία κάρτα και μία καταχώρηση στους χάρτες), είτε οργανωμένα, πάντα θα έχεις αποτελέσματα. Το ζήτημα είναι να έχεις τα μεγαλύτερα δυνατά με βάση το budget που έχεις προϋπολογίσει.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα ή να χτίσεις μια επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ, επικοινώνησε μαζί μου, για να δημιουργήσουμε το στρατηγικό σου πλάνο με βάση τις ανάγκες και τους στόχους σου και να χτίσουμε την επαγγελματική online παρουσία σου.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι επένδυση!