Καλοκαιρινές διακοπές και σκέψεις

Κάπου εκεί, μεταξύ μιας βουτιάς στη θάλασσα και ενός αγαπημένου κοκτέιλ στο ηλιοβασίλεμα, σκρολάροντας ανέμελα την οθόνη του κινητού, μπορεί κάτι να σου κάνει «κλικ» και να εμφανιστεί μπροστά σου η απάντηση που πάντα έψαχνες! Είναι η εποχή του απολογισμού, αλλά και των νέων στόχων, όλων αυτών που θέλεις να πετύχεις μετά την ανάπαυλα των καλοκαιρινών διακοπών.

Πέντε ερωτήσεις για να σε συντροφεύσουν σαν σκέψεις στις διακοπές.

1. Έχεις επιχείρηση ή brand;

Στην καθημερινότητά σου χρησιμοποιείς τη φράση «το brand μου» ή «η επιχείρησή μου»; Έχεις αντιληφθεί ότι δημιουργείς ένα brand που έχει τη δική του ξεχωριστή και μοναδική οντότητα; Να θυμάσαι ότι οι άνθρωποι επιλέγουν brands, αγαπούν brands, μοιράζονται τις εμπειρίες που έχουν με τα brands. Οι επιχειρήσεις (είτε ως δημιουργοί ή ως διαχειριστές) δεν αφορούν το κοινό.

2. Ακυβέρνητο καράβι ή στρατηγική;

Χωρίς ξεκάθαρο στρατηγικό μήνυμα, το brand είναι ένα ακυβέρνητο καράβι. Αν δεν γνωρίζεις, με σαφήνεια, τι πρεσβεύει, πώς παρουσιάζεται στον κόσμο και ποια είναι τα σημεία υπεροχής του έναντι του ανταγωνισμού, δεν θα μπορέσεις να φτάσεις στην καρδιά του κοινού σου. Η δύναμη του ξεκάθαρου μηνύματος και της επαγγελματικής εικόνας του brand σου είναι τεράστια και μπορεί να δημιουργήσει πιστές κοινότητες (ακολούθων/πελατών) σε βάθος χρόνου, αν υπάρχει σωστή στρατηγική και συνέπεια.

3. Ό,τι να’ ναι ή συνοχή παντού;

Η συνοχή είναι λέξη κλειδί για το branding. Ποια είναι τα στοιχεία που συνθέτουν το brand σου; Η οπτική ταυτότητα στην κάρτα, στην ιστοσελίδα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η έκφρασή σου επικοινωνούν μία ενιαία ταυτότητα στο κοινό ή δημιουργούν σύγχυση; Η σωστή παρουσία του brand σε οποιοδήποτε touchpoint (σημείο επαφής του πελάτη με σένα μέσω των εφαρμογών της οπτικής σου ταυτότητας: π.χ. κάρτα, ιστοσελίδα, social media, πινακίδα, διαφημιστική καταχώριση) οφείλει να συνάδει με την ταυτότητά του και να ενισχύει το στρατηγικό του μήνυμα.

4. Απλή υπηρεσία ή εμπειρία;

Η επιχείρησή σου παρέχει υπηρεσίες ή εμπειρίες (μέσω των υπηρεσιών); Η αρχιτεκτονική, η διακόσμηση, οι αφίσες, η συσκευασία, η μουσική, το άρωμα, η αισθητική ενός χώρου, και οτιδήποτε σχετίζεται με το brand σου, επηρεάζει την εντύπωση που έχει το κοινό για αυτό. Μην υποτιμάς καμία παράμετρο αφού μπορείς να επιμεληθείς ακόμα και τις πιο μικρές λεπτομέρειες που μπορούν να κάνουν την εμπειρία του πελάτη σου μοναδική και αξέχαστη. 

5. Όπου να ‘ναι ή στοχευμένο κοινό;

Έχεις αναλύσει διεξοδικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κοινού που σε ενδιαφέρει; Ποια είναι η προσωπικότητα του ιδανικού σου πελάτη; Πώς το brand σου θα του λύσει κάποιο από τα προβλήματά του και θα κάνει τη ζωή του καλύτερη; Ανακάλυψε πού βρίσκεται ο ιδανικός σου πελάτης και δημιούργησε στοχευμένα μηνύματα σύμφωνα με την πρόταση αξίας σου. Ερεύνησε διεξοδικά πώς προσεγγίζει ο ανταγωνισμός το κοινό σου, και πού βρίσκεται η αχίλλειος πτέρνα του επικοινωνιακά.

Δεν αρκεί μία ιστοσελίδα ή μία κάρτα;

Το σημαντικό είναι να γνωρίζει κανείς γιατί και πώς το κοινό διαμορφώνει μία συγκεκριμένη πεποίθηση. Μόνο έτσι, θα είναι σε θέση είτε να προσπαθήσει να την αλλάξει, είτε να την ενισχύσει. Και αυτό μπορεί να συμβεί αν υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική. Οπότε μην επαναπαύεσαι ποτέ. Οι σχέσεις των brands με το κοινό είναι σαν όλες τις άλλες σχέσεις. Απαιτούν δουλειά, αλήθεια, συνέπεια, υπομονή και επιμονή. Επένδυσε σε αυτή τη σχέση και, μην ξεχνάς, πως το δημιουργικό γραφείο Motan Graphic Design εξειδικεύεται σε αυτό*!

* Αυτό = η ανάπτυξη της επιχείρησής σου, μέσω του χτισίματος της επαγγελματικής σου οπτικής ταυτότητας (branding) αξιοποιώντας τα πιο αποτελεσματικά μέσα επικοινωνίας (έντυπα: κάρτα, αφίσα, τρίπτυχα, stationery, … και ηλεκτρονικά: ιστοσελίδα, SEO, social media, GoogleMyBusiness)

Aν –τώρα που διαβάζεις αυτό το άρθρο– είσαι off από τη δουλειά και η στρατηγική σου είναι η ανάπαυλα· καλοδεχούμενη και απόλυτα θεμιτή! Μία στρατηγική απόφαση είναι και αυτή 😉

Ας κρατήσουμε επαφή.

Γιατί το καλό design είναι επένδυση!