Brief (σύντομη περιγραφή του έργου)
Ονοματοδοσία, σχεδιασμός λογοτύπου και δημιουργία οπτικής ταυτότητας για ένα συγκρότημα τριών πολυτελών καταλυμάτων στο Πλωμάρι Λέσβου. Την Άνοιξη του 2024 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της εσωτερικής διακόσμησης, ενώ τον Μάιο έγινε η φωτογράφισή τους. Θα προσφέρονται για ενοικίαση από το καλοκαίρι.
Ένα συγκρότημα κατοικιών με ιδιαίτερο χαρακτήρα, απέραντη θέα στο Αιγαίο, handmade στοιχεία και boho chic ταυτότητα. Ένας χώρος μοναδικής αρχιτεκτονικής με υπερυψωμένες βίλες, όπου η πέτρα, το ξύλο και το τσιμένο βρίσκονται σε πλήρη ισορροπία με το φυσικό περιβάλλον.




Στρατηγική
Θέσαμε στο επίκεντρο του brand τα σημεία υπεροχής έναντι του ανταγωνισμού: τη μοναδική αρχιτεκτονική (λευκές στέγες που μαγνητίζουν το μάτι), τη boho chic διακόσμηση, την απόλυτη αίσθηση χαλάρωσης και πολυτέλειας (private jacuzzi στo μπαλκόνι με θέα το απέραντο μπλε του Αιγαίου).
Η ονοματοδοσία, το λογότυπο, η γραμματοσειρά που δίνει χαρακτήρα στο brand και η χρωματική παλέτα της οπτικής ταυτότητας βασίστηκαν στα παραπάνω σημεία, και ειδικά στο τρίπτυχο: αρχιτεκτονική–χαλάρωση–πολυτέλεια.

Ονοματοδοσία
above blue – exquisite villas
Για την επωνυμία του brand επιλέξαμε τις αγγλικές λέξεις above blue (πάνω από το μπλε) για να οπτικοποιήσουμε την κυρίαρχη αίσθηση που έχει ο επισκέπτης κατά τη βασική δραστηριότητά του εντός της κατοικίας, δηλαδή τη χαλάρωσή του στον καναπέ, στο κρεβάτι ή στο τζακούζι.
Σε οποιοδήποτε σημείο εντός της βίλας κι αν βρίσκεται ο επισκέπτης, αυτό που βλέπει είναι το απέραντο μπλε του Αιγαίου.
Χάρη στην εξέχουσα αρχιτεκτονική η οποία, εκτός από τις χαρακτηριστικές λευκές στέγες, έχει προσφέρει ευρύχωρες προσόψεις που αποσυμπιέζουν και ξεκουράζουν την όραση, εμπνευστήκαμε το όνομα του brand συνδυάζοντας τα δύο πρώτα γράμματα του αλφαβήτου. Η πρώτη λέξη –above– ξεκινάει και αυτή με τα δύο πρώτα γράμματα του αλφαβήτου (δίνοντας ένα «προβάδισμα» σε φυσικές και διαδικτυακές λίστες και καταλόγους), δημιουργεί θετικούς συνειρμούς, ενώ αντικατοπτρίζει απόλυτα την «υπεροχή» γεωγραφικά (υπερυψωμένες βίλες), καλλιτεχνικά (boho chic διακόσμηση) και σε επίπεδο υπηρεσιών (τζακούζι στο μπαλκόνι).
Η δεύτερη λέξη αποτυπώνει το χρώμα με το οποίο έχει ταυτιστεί η Ελλάδα στα μάτια των τουριστών και πιο συγκεκριμένα στις λέξεις-κλειδιά: θάλασσα, Αιγαίο, διακοπές. Ολοκληρώσαμε την ονοματοδοσία με το tagline «exquisite villas», για να αποδώσουμε με σαφήνεια το περιεχόμενο του brand, ξεχωρίζοντας ταυτόχρονα από τον ανταγωνισμό (luxury villas).



Λογότυπο
Το σημείο ενδιαφέροντος, αυτό δηλαδή που κάνει τις τρεις βίλες να ξεχωρίζουν είναι η φινέτσα στη σκεπή και το πόσο αρμονικά δένει με τη γη. Οπτικοποιήθηκε μινιμαλιστικά η πρόσοψη των λευκών στεγών προκειμένου να γίνεται άμεσα αντιληπτή χωρίς όμως να «φωνάζει».


Σήμα Λογοτύπου
Το σήμα του λογοτύπου είναι το αποτέλεσμα στυλιζαρίσματος της πρόσοψης των στεγών των τριών πολυτελών καταλυμάτων. Η εξαιρετική αρχιτεκτονική τους τα καθιστά αναγνωρίσιμα χωρίς να «φωνάζουν», αφού δένουν αρμονικά στο τοπίο.
Αντικρίζοντας τις βίλες εξωτερικά, τα σημεία που μαγνητίζουν το μάτι είναι οι λευκές στέγες. Η γωνία που σχηματίζουν, το χρώμα που τις διαφοροποιεί από «σώμα» των σπιτιών κάνοντας τες να «αιωρούνται» πάνω από τη γη και το μοναδικό στυλ τους –παρατεταγμένες η μία πίσω από την άλλη–, δίνουν την αίσθηση της απόλυτης χαλάρωσης, σαν τα λευκά κύματα στη μπλε θάλασσα ή τα ελεύθερα πουλιά στο γαλάζιο ουρανό.


Τυπογραφία Λογοτύπου
Η γραμματοσειρά Neutra Display είναι ιδανική για να εκφράσει και οπτικοποιήσει την εξέχουσα αρχιτεκτονική και τη boho αισθητική των πολυτελών κατοικιών. Χρησιμοποιείται τόσο στον τίτλο με λεπτά γράμματα, όσο και στην περιγραφή με πιο παχιά και κεφαλαία, στοιχισμένα προσεκτικά ώστε να «εξέχουν» το a και το e. To «a» –παρόλο που χρησιμοποιούνται λατινικά– γράφεται ως «α» (μας το επιτρέπει η εναλλακτική γραμματοσειρά) και δίνει ένα διακριτό στίγμα ελληνικότητας στο διεθνές πεδίο ανταγωνισμού βραχυχρόνιας ενοικίασης καταλυμάτων. Η αντίθεση ανάμεσα στο χαμηλό x-height και στο μακρύ στέλεχος των γραμμάτων του τίτλου προσφέρει την αίσθηση της μεγαλοπρέπειας, ενώ η ομοιόμορφη αραίωση στο tagline αναδεικνύει άνεση και χαλάρωση.


Χρώμα Λογοτύπου
Η έμπνευση για τη χρωματική παλέτα αντλήθηκε από τη φυσική θέση των καταλυμάτων. Χτισμένα δίπλα στη θάλασσα σε ένα λοφάκι, με θέα το απέραντο μπλε του Αιγαίου και όνομα που –καθόλου τυχαία– οπτικοποιεί (αλλά και ενισχύει) την αίσθηση που έχει ο επισκέπτης όταν κοιτάζει προς τα έξω. Το μπλε της θάλασσας, το γαλάζιο του ουρανού, το μπεζ-γκρι της γης και το λευκό της στέγης/των κυμάτων συνθέτουν την παλέτα του λογότυπου. Τα συναντάμε σε γήινους (μουντούς) τόνους σε boho χρωματολόγια ακριβώς επειδή αποτυπώνουν την ατμόσφαιρα χαλάρωσης και ανεμελιάς.


Τυπογραφία οπτικής ταυτότητας
Για την ιστοσελίδα και τις έντυπες εφαρμογές της οπτικής ταυτότητας χρησιμοποιήθηκε η οικογένεια της Geologica. Ιδανική για μία καθαρή πρώτη εντύπωση, που με τον καιρό αρχίζει να εκπέμπει ζεστασιά, γιατί τα σχήματα των γραμμάτων βασίζονται σε παραδοσιακές γραμματοσειρές της Αναγέννησης. Ειδικά δε, όταν συνδυάζεται με γεωμετρικά σχήματα και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, τότε εκπέμπει ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και γίνεται ακόμα πιο προσιτή. Τα ελαφριά της βάρη (light) «γράφουν» καλύτερα σε χαρτί και οθόνη, ενώ δημιουργούν ένα άψογο αποτέλεσμα όταν συνδυαστούν με τα βαρύτερα βάρη (black).


Χρωματική παλέτα
Η κύρια χρωματική παλέτα αποτελείται από τα τέσσερα χρώματα της παλέτας του λογοτύπου και συμπληρώνεται με άλλα δύο: πορτοκαλί και πράσινο. Οφείλει να είναι σταθερή σε όλες τις επικοινωνίες, να γίνεται κυρίως χρήση των τεσσάρων πρώτων χρωμάτων (σε κάρτες, τσάντες, πινακίδες, σώμα ιστοσελίδας, background, εικαστικά σε social media), ενώ σε περιπτώσεις τονισμού ή έμφασης (ιστοσελίδα) ή σε μεγάλα έντυπα (οδηγός διαμονής) μπορούν να χρησιμοποιούνται τα δύο επιπλέον.


Αντί επιλόγου / Credits
Στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας, ένα σύγχρονο branding είναι ικανό να αφηγηθεί μια ιστορία, μια ιστορία που θα ταυτίσει το μέρος και το vibe με την ανάμνηση που εν τέλει θα αποκομίσει ο επισκέπτης. Με τον Μαρίνο Μαναγούδη (Omnifox) συνεργάστηκα στην ονοματοδοσία (Above Blue | exquisite villas) των πολυτελών καταλυμάτων μοναδικής αρχιτεκτονικής στο Πλωμάρι Λέσβου, ενώ συνέβαλε καθοριστικά στην ολοκλήρωση της οπτικής ταυτότητας. Το σήμα, η τυπογραφία και η χρωματική παλέτα (κύρια χαρακτηριστικά μίας επαγγελματικά σχεδιασμένης οπτικής ταυτότητας) επικοινωνούν αποτελεσματικά τις αξίες του brand: αρχιτεκτονική–χαλάρωση–πολυτέλεια.
Θερμές ευχαριστίες σε όσους συνεργάστηκαν σε αυτό το έργο:
Μαρίνος Μαναγούδης / Omnifox > δημιουργία ιστοσελίδας www.abovebluevillas.com
Πρόδρομος Σφυρίου / SFYRIOU & CO architects + engineers > αρχιτέκτονας (Μελέτη έργου) https://www.sfyriou.com/2019-vacation-houses–plomari.html
Στρατής Σεραΐδης / πολιτικός μηχανικός (Επίβλεψη έργου + 360 Αποτύπωση) > 360 Virtual Tours Lesvos
Μιχάλης Αικατερίνης / φωτογράφιση focusagency.gr





