Ένα εταιρικό website που πριν 5 ή 10 χρόνια μπορεί να ήταν άψογο, τώρα θεωρείται ξεπερασμένο και ίσως μη λειτουργικό. Ας μην ξεχνάμε ότι μία ιστοσελίδα δεν έχει μία τελική μορφή (όπως είναι ένα έντυπο ή μια κάρτα), αλλά είναι ένα έργο σε διαρκή εξέλιξη και θα πρέπει τόσο η σχεδίασή της, όσο και το περιεχόμενό της να ανανεώνονται. Θέλεις να βελτιώσεις το υπάρχον website σου ή να φτιάξεις ένα «όπως το φαντάζεσαι»;
Προσπάθησε να απαντήσεις στα παρακάτω 5 ερωτήματα, αν έχεις (ή σε ενδιαφέρει να φτιάξεις) ιστοσελίδα.
- Σε ενδιαφέρει ποια διαδρομή ακολουθεί ο επισκέπτης της ιστοσελίδας σου; Τα μονοπάτια πλοήγησης που έχεις καθορίσει είναι ευδιάκριτα ή είναι χαοτικό το navigation; Έχει κουμπιά διάδρασης (Call To Action) που να ωθούν τους επισκέπτες σε συγκεκριμένες ενέργειες π.χ. τηλεφωνική επικοινωνία, αποστολή e-mail μέσω φόρμας, λήψη αρχείων; Οι φόρμες επικοινωνίας που καλούνται να συμπληρώσουν οι πελάτες σου είναι απλές και περιεκτικές; Τα link οδηγούν εκεί που πρέπει; Τα εικονίδια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του e-mail, του χάρτη και του τηλεφώνου λειτουργούν σωστά;
- Είναι ελκυστική η ιστοσελίδα σου; Έχεις σεντόνια κειμένου ή φωτογραφίες χαμηλής ανάλυσης; Έχεις φωτογραφίες έτοιμες (κατεβασμένες από το διαδίκτυο) ή δικές σου; Δικές σου από το κινητό σου ή από επαγγελματία φωτογράφο; Έχεις κείμενα ετοιματζίδικα (με copy-paste από άλλα site) ή γραμμένα ειδικά για εσένα, τις ανάγκες και τους στόχους σου;
- Φαίνεται σωστά (μπορούν να διαβαστούν τα κείμενα άνετα) η ιστοσελίδα σου σε κινητά και τάμπλετ; Μπες από το κινητό σου και ψάξτο. Φαίνεται εντάξει;
- Όταν γκουγκλάρεις το όνομά σου ή την ειδικότητά σου και την περιοχή σου, σε ποια θέση των αποτελεσμάτων εμφανίζεσαι; Ξέρεις τι μπορείς να κάνεις για να βγαίνεις στην πρώτη θέση;
- Ποιες και πόσες γραμματοσειρές έχει η ιστοσελίδα σου; Μήπως είναι κοινότυπες (σαν τις περισσότερες που κυκλοφορούν) ή είναι προσεκτικά επιλεγμένες; Είναι το κείμενο ευανάγνωστο; Το στυλ της γραμματοσειράς αντιστοιχεί στο γενικό μήνυμα και ύφος που θέλεις να μεταφέρεις στους επισκέπτες της ιστοσελίδας;
Διάβασε παρακάτω 5 συχνά λάθη στην κατασκευή μιας αποτελεσματικής εταιρικής ιστοσελίδας και πώς να τα αποφύγεις!
Λάθος #1: «Κακό user experience»
Αν η συνολική εμπειρία που αποκομίζει ο επισκέπτης μίας ιστοσελίδας δεν είναι ευχάριστη ή δεν βρίσκει εύκολα την πληροφορία που αναζητά, τότε υπάρχει μικρή πιθανότητα να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί του και να μετατραπεί σε πελάτη. Γι’ αυτό θα πρέπει να δώσεις όλη την προσοχή σου στο User Experience (UX). Μια επιτυχημένη εταιρική ιστοσελίδα είναι πάνω απ’ όλα εύχρηστη. Πολύ απλά γιατί ο σχεδιασμός της, τόσο σε σχέση με τη λειτουργικότητά της όσο και με την αισθητική της θα πρέπει να υλοποιηθεί με επίκεντρο τον επισκέπτη–μελλοντικό πελάτη.
Λάθος #2: «Κακή πρώτη εντύπωση»
Έχει συμβεί σίγουρα και σε σένα να καταλήξεις σε ένα website μετά από σχετική αναζήτηση στο Google, να ρίξεις μια ματιά και να φύγεις. Σύμφωνα με έρευνες, όλο αυτό γίνεται μέσα σε 3 με 5 δευτερόλεπτα! Αν η αρχική σελίδα ενός site είναι αδιάφορη, δεν μεταδίδει το σωστό μήνυμα και δεν εξάπτει το ενδιαφέρον του επισκέπτη της, τότε έχουμε μία «κακή πρώτη εντύπωση» και δυστυχώς αποχαιρετάς πιθανούς πελάτες πριν ακόμα προλάβεις καλά καλά να τους γνωρίσεις. Το design είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος σε μία ιστοσελίδα, γιατί –πολύ απλά– το ανθρώπινο μάτι επεξεργάζεται το εικαστικό περιεχόμενο χιλιάδες φορές πιο γρήγορα απ’ ότι το γραπτό περιεχόμενο!
Λάθος #3: «Κακή εμφάνιση στο κινητό»
Κανείς δεν συμπαθεί ένα site που δεν εμφανίζεται σωστά σε mobile συσκευές! Όσοι χρησιμοποιούν κινητό ή τάμπλετ αγανακτούν κάθε φορά που πετυχαίνουν μία ιστοσελίδα όπου πρέπει να ζουμάρουν για να διαβάσουν το περιεχόμενο ή να πατήσουν απλά ένα κουμπί! Καταλαβαίνεις πόσο σημαντικό είναι το responsive web design, δηλαδή να είναι εύκολα προσβάσιμη μία ιστοσελίδα από όλες τις συσκευές. Επομένως –εν έτει 2024– είναι απαραίτητη η κατασκευή μιας responsive εταιρικής σελίδας, αν όχι mobile first, δηλαδή σχεδιασμένη αρχικά για κινητά και μετά για οθόνες υπολογιστών, μιας και το 80% των επισκέψεων μίας ιστοσελίδας γίνεται πλέον από κινητά.
Λάθος #4: «Κακό SEO»
Βασικός στόχος μιας ιστοσελίδας είναι να εμφανίζεται ψηλά στις αναζητήσεις. Για να το πετύχεις αυτό θα πρέπει να κατασκευάσεις την ιστοσελίδα σου χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις–κλειδιά (keywords). Η γλώσσα που χρησιμοποιείς θα πρέπει να είναι φυσική και το περιεχόμενό σου (είτε εκπαιδευτικό, είτε πληροφοριακό, αλλά πάντα σχετικό με το αντικείμενό σου) ενδιαφέρον. Ψάξε τι κάνει ο ανταγωνισμός. Πραγματοποίησε μια αναζήτηση για τη λέξη–κλειδί που στοχεύεις, βρες ποια επιχείρηση βγαίνει πρώτη στα (οργανικά) αποτελέσματα και περιηγήσου στην ιστοσελίδα της προκειμένου να ανακαλύψεις τους λόγους που βγαίνει πρώτη.
Λάθος #5: «Κακή τυπογραφία»
Το πιο ουσιαστικό και υποσυνείδητο κομμάτι του σχεδιασμού μιας ιστοσελίδας έχει να κάνει με την τυπογραφία. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου, αφού αναλώσουν ένα μικρό μέρος του χρόνου τους στα γραφικά και τις φωτογραφίες, θα επικεντρωθούν αναπόφευκτα στο κείμενο για να μάθουν περισσότερα για σένα και τις υπηρεσίες σου. Στην πραγματικότητα, η τυπογραφία αποτελεί περίπου το 90% του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Γι’ αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δώσεις προσοχή στην επιλογή των κατάλληλων γραμματοσειρών, προκειμένου το κείμενο να είναι ευανάγνωστο, καθαρό και να επικοινωνεί τα σωστά μηνύματα στο κοινό σου. Η σημασία της τυπογραφίας έχει άμεση επίδραση στην εμπειρία του χρήστη και, ως εκ τούτου, μπορεί να είναι σύμμαχος ή εχθρός της ιστοσελίδας σου.
Κι αν έχεις υποπέσει σε κάποιο από τα 5 λάθη;
Αν τσεκάροντας την ιστοσελίδα σου ανακαλύψεις ότι έχεις υποπέσει σε κάποιο από τα 5 παραπάνω λάθη και αρχίσεις να έχεις αμφιβολίες, τότε πρέπει να σκεφτείς σοβαρά το ενδεχόμενο του redesign, δηλαδή του ανασχεδιασμού της ιστοσελίδας σου. Η κατασκευή ενός νέου και βελτιωμένου website με επίκεντρο τις ανάγκες και τους στόχους σου, με επαγγελματικό σχεδιασμό και σωστή τυπογραφία είναι μια επένδυση που θα σου αποφέρει πολλά περισσότερα από μια απλή αύξηση της επισκεψιμότητας.