Μήπως το λογότυπό σου χρειάζεται ανασχεδιασμό;

Το λογότυπο είναι το δημόσιο πρόσωπο της επιχείρησής σου. Αν δεν οπτικοποιεί σωστά τις αξίες της ή δεν εκφράζει πια την ουσία της, πρέπει οπωσδήποτε να ανανεωθεί. Έλεγξε τα 5+1 σημάδια που δείχνουν ότι ήρθε η ώρα να πάρεις στα σοβαρά τον ανασχεδιασμό του.

1. Το λογότυπό σου δεν εφαρμόζεται καλά στα σύγχρονα μέσα;

Αν το λογότυπο σχεδιάστηκε πριν 15 χρόνια, τότε είναι πιθανόν να μην μπορεί να εφαρμοστεί καλά στην ιστοσελίδα ή τα social media σου. Κάνε τις εξής απλές ερωτήσεις στον εαυτό σου: Μπορεί να μικρύνει ή να μεγαλώσει και να διαβάζεται χωρίς πρόβλημα; Φαίνεται καλά σε ασπρόμαυρη εφαρμογή; Μπορεί να γίνει ένα καλό κουμπί για application; Αν απαντήσεις αρνητικά έστω και σε μία, ίσως είναι η ώρα για ανασχεδιασμό.

2. Το λογότυπό σου δεν αντιπροσωπεύει πια επαρκώς την επιχείρησή σου;

Με την πάροδο του χρόνου, οι περισσότερες επιχειρήσεις εξελίσσονται. Και μπορεί, μέσα από αυτή τη διαδικασία, το αντικείμενό τους να εξελιχθεί ή/και να αλλάξει. Εάν το λογότυπό σου δεν αντιπροσωπεύει πια επακριβώς το αντικείμενο της εργασίας σου, είναι ώρα για rebranding. Ένα λογότυπο δεν πρέπει να περιγράφει το παρελθόν, αλλά το παρόν και τη δυναμική μιας εταιρείας. Μην ξεχνάς: Το logo μπορεί να μην είναι το brand σου, όμως πρέπει να το αντιπροσωπεύει με ακρίβεια.

3. Το λογότυπό σου είχε σχεδιαστεί εξ αρχής ερασιτεχνικά;

Αν το λογότυπό σου δημιουργήθηκε από σένα, κάποιον συγγενή σου ή άλλον ερασιτέχνη σχεδιαστή, πιθανόν έχει έρθει η ώρα να κάνεις το βήμα της αναβάθμισης. Ένας απλός κανόνας για να το σκεφτείς σοβαρά: Αν δεν σου δίνουν συγχαρητήρια για το logo σου, είναι η ώρα για ανασχεδιασμό.

4. Το λογότυπο σου δεν είναι τόσο θελκτικό όσο του ανταγωνισμού;

‍Μην υποτιμάς ποτέ τη δύναμη του καλού design. Κοίτα τους ανταγωνιστές σου στην Αθήνα και το εξωτερικό και δες πώς έχουν αυξηθεί οι απαιτήσεις για καλό design. Αυτό σημαίνει ότι, αν ο ανταγωνισμός έχει ήδη καλύτερο branding από σένα, τότε μάλλον σύντομα θα μείνεις πίσω.

5. Το λογότυπό σου μοιάζει παλιομοδίτικο;

Όταν δημιουργείται ένα λογότυπο, το πιο εύκολο πράγμα είναι να γίνει μοντέρνο. Όμως, μοντέρνο σημαίνει εξ ορισμού πρόσκαιρο. Αν το λογότυπό σου, όταν σχεδιάστηκε, ήταν μέσα στη μόδα, τότε θα έρθει η εποχή –αν δεν έχει έρθει ήδη– που θα είναι εκτός μόδας. Τα λογότυπα πρέπει να σχεδιάζονται ανεξάρτητα από τα παροδικά στυλ κάθε εποχής. Αυτό είναι που τα κάνει διαχρονικά.

[→ Δες πώς ανασχεδίασα το λογότυπο του Elaionas Nikou]

Μήπως το λογότυπό σου είναι πολύ σύνθετο;

Ίσως, ο πιο συνηθισμένος λόγος από όλους. Ακόμη και γνωστές εταιρείες έχουν υποπέσει σε αυτό το σφάλμα, ξανά και ξανά. «Είναι δύσκολο να δημιουργήσεις κάτι απλό, το απλό είναι δύσκολο». Αν δεν μπορεί κάποιος να κατανοήσει το λογότυπό σου αμέσως, τότε χρειάζεται επειγόντως ανασχεδιασμό. Πολλά χρώματα, ντεγκραντέ και σκιές, έχουν περάσει στο παρελθόν (όχι πως ήταν και ποτέ σωστά). Να θυμάσαι: Less is more.

Πλέον ξέρεις…

Τώρα πια, ξέρεις. Αν το λογότυπό σου παρουσιάζει κάποιο από τα παραπάνω σημάδια, μάλλον ήρθε η ώρα να επανεξετάσεις τις δυνατότητες και την αξία του. Και αν σου φαίνεται «βουνό» ο ανασχεδιασμός του, μην ανησυχείς, μπορώ να σε βοηθήσω. Eπικοινώνησε μαζί μου για να χτίσουμε τη νέα επαγγελματική οπτική σου ταυτότητα.

Ο επαγγελματικός σχεδιασμός του λογότυπού σου είναι επένδυση!