Απειλούνται οι σχεδιαστές από την τεχνητή νοημοσύνη; (2)

Στις 27 Φλεβάρη ο σχεδιαστής Nassos Kāppa έκανε την παρακάτω ανάρτηση στο Facebook (μαζί με μερικά σχόλια που τη συνοδεύουν) γιατί –πέρα από ότι δίνει τροφή για περαιτέρω σκέψη– μοιάζει να αποτελεί «συνέχεια» στη συζήτηση γύρω από το ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης που έχει ανοίξει τους τελευταίους μήνες.

ΕΒΓΕ 2025 (Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού Οπτικής Επικοινωνίας)

Χρυσό συσκευασίας: ΑΙ

…ή «τελικά θα χάσουν οι designer τη δουλειά τους με την τεχνητή νοημοσύνη;»

🤔Τι πιστεύετε;

____________

ΥΓ. Η επιλογή της κατηγορίας δεν έχει να κάνει με την ερώτηση, απλά βγαίνουν πιο ωραία αποτελέσματα από τα λογότυπα και τα mobile apps (προς το παρόν).


Σχόλια κάτω από τη δημοσιεύση στο Facebook

Danai Korre: Το ΑΙ είναι ένα ακόμα εργαλείο που πρέπει να μπει στην εργαλειοθήκη κάθε σχεδιαστή κατά την άποψη μου.

Nassos Kāppa: Δεκτό. Πώς φαντάζεσαι τη διαδικασία;

Danai Korre: Όταν ο πελάτης έρχεται με συγκεκριμένες απαιτήσεις ο σχεδιαστής έχει το know how να μεταφράσει τις απαιτήσεις αυτές σε ένα σχέδιο η ακόμη και σε οδηγίες για το ΑΙ να το μετατρέψει σε σχέδιο. Το expertise (design thinking, ux principles etc.) δηλαδή δεν θα μπορεί τόσο εύκολα να αντικατασταθεί. Όπως υπάρχουν και πολλά εργαλεία να φτιάξεις ένα website αλλά δεν αντικατέστησαν τους web designer. Ίσως αυτό συμβεί για πολύ απλοϊκά project. Ένα logo μιας μικρής επιχείρησης παραδείγματος χάριν.

Nassos Kāppa: Οι πελάτες έρχονται γενικά με απαιτήσεις, ιδέες, προβλήματα και στο 90% των περιπτώσεων τις συνοδεύουν με κάποιο όραμα/λύση.

Οι designer δεν έχουν απλώς σαν ρόλο τη μετάφραση αυτών σε εικόνα, αλλά κυρίως το να βοηθήσουν τον πελάτη να καταλάβει από που προέρχονται αυτές οι ανάγκες, να τις επιβεβαιώσει και να τις περιγράψει, και μαζί με μια έρευνα των περιορισμών (κοινό, χρήση προϊόντος, διαθέσιμος χρόνος και budget, ομάδα εργασίας κλπ) να προτείνει τις ιδανικές διαδικασίες για να σχεδιαστεί μια καλή λύση (που μπορεί να μην έχει καμιά σχέση με τις ιδέες του πελάτη).

Πιστεύω ότι το ΑΙ μπορεί να βοηθήσει σε κάθε ένα κομμάτι έρευνας, όπως και στο επόμενα στάδια, της ιδέας, του art/design direction, αλλά και της τελικής παραγωγικής διαδικασίας.

Το πρόβλημα το οποίο βλέπω είναι στη χρήση του μόνο με τον προφανή (και ιδιαιτέρως λάθος) τρόπο, δηλαδή την πολλαπλή παραγωγή εύκολων εικόνων οι οποίες θα ορίσουν και το αποτέλεσμα, χωρίς να περάσουμε από τα στάδια της κατανόησης, έρευνας, ανάλυσης, κλπ.


Ας κρατήσουμε επαφή.

Γιατί το καλό design είναι επένδυση!