Τι εικόνα έχουν για εσάς οι πελάτες σας; Τι εικόνα θα θέλατε να έχουν;

Τι είναι το branding
Branding είναι όλες εκείνες οι ενέργειες μέσα από τις οποίες χτίζεται η εικόνα μίας εταιρείας και με απώτερο στόχο την πρόκληση συγκεκριμένων συναισθηματικών εμπειριών στο κοινό, αλλά και την αποτύπωση των αξιών και της φιλοσοφίας της. Αναφέρεται σε πολλά περισσότερα πράγματα πέρα από τη δημιουργία ενός λογοτύπου (logo).

Πολλοί επιχειρηματίες πιθανώς γνωρίζουν ότι η εικόνα της επωνυμίας τους (brand) στο μυαλό των πελατών τους είναι πολύτιμη. Δημιουργώντας μια αναγνωρίσιμη, αξιόπιστη και συνεπή εικόνα της εταιρείας τους, μπορούν να κερδίσουν την προσοχή και την αφοσίωση των πελατών τους. Χωρίς αυτή τη διαφοροποίηση, θα μπορούσαν να απευθύνονται στους ανταγωνιστές τους. Τώρα, όταν οι περισσότεροι σκέφτονται το brand, το πρώτο πράγμα που τους έρχεται στο μυαλό είναι ένα λογότυπο. Ενώ το λογότυπο είναι πράγματι ένα βασικό στοιχείο της εικόνας τους και συνήθως η πιο άμεση οπτική σχέση με μια εταιρεία, υπάρχουν πολλά περισσότερα που αφορούν το branding μιας εταιρείας.

Τι είναι το branding;

To branding είναι η ενεργή διαδικασία διαμόρφωσης των αντιλήψεων που έχουν οι καταναλωτές για την εταιρεία σας, είναι το μήνυμα που περνά η επιχείρησή σας, αυτό που ο κόσμος έχει στο μυαλό του, όταν θα ακούσει το όνομα της. Το branding είναι ουσιαστικά η διαδικασία δημιουργίας μιας ξεχωριστής και αξιομνημόνευτης ταυτότητας για την εταιρεία σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στο μυαλό των καταναλωτών και η στρατηγική ανάπτυξης της εικόνας της.

Τι είναι η εταιρική ταυτότητα;

Πίσω από ένα λογότυπο ή ένα γραφιστικό κρύβεται η φιλοσοφία μίας εταιρείας. Εταιρική ταυτότητα είναι η οπτική απεικόνιση μίας άυλης ιδέας, της «φιλοσοφίας της εταιρείας σας». Ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας σχετίζεται άμεσα με το graphic design και απαιτεί εμπειρία, έμπνευση και πρωτοτυπία, ώστε η εταιρική φιλοσοφία να αποτυπώνεται αποτελεσματικά στα διάφορα οπτικά στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρική ταυτότητα αναφέρεται στα απτά στοιχεία που κάνουν την επιχείρησή σας να φαίνεται και να ακούγεται με συγκεκριμένο τρόπο.

Τι περιλαμβάνει η εταιρική ταυτότητα;

  • το λογότυπο, που αποτελείται από 4 στοιχεία
    • όνομα (με το tagline/σλόγκαν)
    • σήμα (ένα σύμβολο ή ένα γραφιστικό σχέδιο)
    • γραμματοσειρά (για το όνομα ή τον υπότιτλο)
    • χρώματα (για το σήμα, το όνομα, το background)
  • την τυπογραφία, δηλαδή την εταιρική γραμματοσειρά με όλα τα «βάρη» της που θα χρησιμοποιηθεί παντού: στις κάρτες, στις πινακίδες, στα έντυπα, στην ιστοσελίδα, στα social media και αλλού)
  • τη χρωματική παλέτα, αποτελείται από τα χρώματα του λογοτύπου και μερικά συμπληρωματικά
  • τη χρήση / το ύφος της γλώσσας, έχει να κάνει με τον τρόπο που το περιεχόμενο (κειμενογραφία) επικοινωνείται στον θεατή-καταναλωτή (π.χ. ενικός/πληθυντικός, πρώτο ή δεύτερο πρόσωπο, ενεργητική/παθητική φωνή)

Για να είναι επιτυχημένη, η εταιρική ταυτότητα θα πρέπει να είναι αξιομνημόνευτη και να μεταδίδει αποτελεσματικά τους στόχους, και την ιστορία της επιχείρησής σας. Φυσικά θα πρέπει να δημιουργεί μια ευχάριστη αίσθηση, που θα κάνει τον καταναλωτή να θέλει να συνεχίσει την επαφή με το brand. Μια σωστά δομημένη εταιρική ταυτότητα μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ δυνατό εργαλείο στα χέρια σας, αρκεί να επενδύσετε σε αυτήν.

Το καλό branding είναι επένδυση!


Ας κρατήσουμε επαφή.

Γιατί το καλό design είναι επένδυση!