Καθώς, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι, ξεκινούν την αναζήτησή τους για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, διαδικτυακά, τα αποτελέσματα αναζήτησης που θα συναντήσουν, θα τους δώσουν μία πρώτη γερή γεύση από την ταυτότητά του. Και, όλοι πλέον ξέρουμε πως, η πρώτη εντύπωση μετράει!
Συνεπώς, κάθε ελεύθερος επαγγελματίας (που έχει επιχείρηση) έχει ανάγκη από μία μοναδική ιστοσελίδα, στρατηγικά δομημένη, καλά σχεδιασμένη, και σωστά κατασκευασμένη, που θα επικοινωνεί, με σαφήνεια, το στρατηγικό μήνυμά του. Με δύο λέξεις, χρειάζεται ένα branded website.
Γιατί να έχεις branded ιστοσελίδα;
1. Σωστή προβολή των σημείων υπεροχής
Η branded ιστοσελίδα παρουσιάζει πολλά περισσότερα από τις υπηρεσίες, τα προϊόντα και το προφίλ της επιχείρησής σου. Επικοινωνεί την προσωπικότητά της, τη φιλοσοφία και τις αξίες της. Επικοινωνεί τα σημεία διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό. Και όχι βέβαια με τετριμμένες διατυπώσεις, όπως, «Διαθέτουμε επαγγελματισμό και καλή εξυπηρέτηση». Αυτά τα λένε, λίγο ή πολύ, όλοι, σε σημείο να ακούγονται σαν αερολογίες. Έχεις σκεφτεί τι είναι αυτό που, αληθινά, κάνεις διαφορετικά και δίνει αξία στους πελάτες σου; Μπορείς να το διατυπώσεις με γλώσσα ζεστή και άμεση, αποφεύγοντας τον ξύλινο λόγο και τις ανούσιες γενικολογίες;
2. Συνοχή του brand
Η branded ιστοσελίδα συνάδει απόλυτα με την ταυτότητα του brand σου και ενισχύει τη συνοχή της έκφρασής του. Η branded ιστοσελίδα διαθέτει ισορροπία και αποπνέει αρμονία. Προβάλλει, βάση προτεραιοτήτων, τις πληροφορίες, επικοινωνεί, ιεραρχικά και στρατηγικά, αυτά που έχει να πει το brand. Οι σχεδιαστικές νόρμες και η χρωματική παλέτα του είναι πλήρως εναρμονισμένα και σχετικά με την προσωπικότητα του brand. Το ύφος, η γλώσσα και ο τρόπος που είναι γραμμένα τα κείμενα, ταιριάζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα του brand (αν το brand ήταν άνθρωπος, κάπως έτσι θα μιλούσε).
3. Λειτουργικότητα και ευκολία στην πλοήγηση
Η branded ιστοσελίδα παρέχει εξαιρετική ευκολία στον επισκέπτη ως προς τη λειτουργία και την πλοήγηση. Αυτό, γιατί έχει δημιουργηθεί μετά από βαθιά ανάλυση της ταυτότητας, των στόχων και του κοινού, σε σημείο που προβάλλει αυτά ακριβώς που πρέπει εύκολα, άμεσα και φιλικά προς τον χρήστη. Δεν αφήνει περιθώρια ούτε για ένα περιττό κλικ, καθώς η δομή της είναι, στρατηγικά, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των αναγκών του brand και του κοινού του. Ανούσιοι εντυπωσιασμοί, περιττές κινήσεις και υπερβολές, που δεν προσφέρουν κανένα όφελος στον χρήστη, δεν έχουν θέση σε μία πραγματικά branded ιστοσελίδα.
4. Πραγματική διάδραση
Ένα brand επικοινωνεί και αλληλεπιδρά με το κοινό και μέσα από την ιστοσελίδα του. Με τα κατάλληλα κουμπιά CallToAction, το brand μπορεί να ζητήσει τη γνώμη του χρήστη για κάποιο προϊόν, υπηρεσία ή για ό,τι άλλο ενδιαφέρεται να αντλήσει πληροφορίες, μπορεί να τον παρακινήσει να συμμετέχει σε κάποια συγκεκριμένη δράση, ή να τον οδηγεί, στρατηγικά, να κάνει κάποια άλλη ενέργεια, όπως για παράδειγμα, να κατεβάσει ένα freebie. Η διάδραση του κοινού ενισχύει την αφοσίωσή του στο brand. Νιώθει πως το brand λαμβάνει υπόψη τη γνώμη του, ή πως ενδιαφέρεται τόσο για αυτό, που του προσφέρει, εντελώς δωρεάν, κάποιο εκπαιδευτικό υλικό (freebie). Έτσι, σταδιακά, αυξάνεται το συναισθηματικό δέσιμο που νιώθει το κοινό.
5. Φωτογραφίες και video
Μία εικόνα είναι, πράγματι, χίλιες λέξεις. Ένα video μπορεί να πει για σένα ακόμα περισσότερα, σε εξαιρετικά λίγο χρόνο. Η δημιουργία τους απαιτεί επαγγελματισμό, στρατηγική και δημιουργική σκέψη. Βρες το concept που ταιριάζει στην προσωπικότητα του brand σου και δημιούργησε μοναδικό περιεχόμενο, το οποίο μαζί με τα κείμενα της ιστοσελίδας, θα αποτελέσουν ένα εξαιρετικό storytelling, που θα επικοινωνεί, επακριβώς, τη φιλοσοφία σου. Κάνε ενδελεχή έρευνα, δες διάφορα στυλ φωτογραφικά (και video) και επένδυσε στον κατάλληλο συνεργάτη. Ένα κακό φωτογραφικό υλικό ή video, είναι ικανό να χαντακώσει την ιστοσελίδα σου.
Καλύτερα καθόλου (ή με προσωρινή), παρά με μία μέτρια ιστοσελίδα
Συχνά, συμβουλεύω τους ανθρώπους που με εμπιστεύονται, ότι είναι προτιμότερο να παραμείνουν με μία προσωρινή «Η νέα ιστοσελίδα έρχεται σύντομα», παρά να αποκτήσουν μία ιστοσελίδα παρωχημένη και αδιάφορη, με παλιές ή ετοιματζίδικες (στοκ) φωτογραφίες, που δεν συνάδει σε τίποτα με την προσωπικότητα του brand τους.
Να θυμάσαι πως η διαδικτυακή σου εικόνα είναι το ίδιο σημαντική με κάθε άλλη έκφραση του brand σου. Αποτελεί σοβαρή επένδυση χρόνου και προσπάθειας και συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση της συνείδησης και των συναισθημάτων του δυνητικού πελάτη. Όμως, στο branding δεν υπάρχει ουδέτερη κίνηση! Ό,τι κάνεις, προσθέτει ή αφαιρεί κάτι από τη / στη συνολική εικόνα σου.